Spar op til 40% på udvalgte hvidevarer*
Se alle tilbud her.
Levering og serviceydelser
Vi stræber efter at få dine varer leveret til dig så hurtigt som muligt. Derfor tilbyder vi også en række forskellige leveringsydelser, så du kan få den levering, der passer til dig.
- Hvor kan jeg få varen leveret?
- Ekspreslevering - levering næste hverdag
- Leveringstidspunkter
- Levering til ikke-brofaste øer
- Levering af småvarer
- Levering med indbæring
- Levering med indbæring og montering
- Bortskaffelse af gammelt produkt
Hvor kan jeg få varen leveret?
Vi leverer varer til hele Danmark, bortset fra på Færøerne og Grønland. En standardlevering sker typisk på den 2. hverdag efter dit køb. Så hvis du bestiller en mandag, kommer din vare onsdag. Og hvis du bestiller en fredag, kommer den tirsdag.
Standardleveringen sker til din kantsten, så vi bærer altså ikke din vare ind. Hvis du gerne vil have varen båret ind eller monteret, kan du vælge at købe denne ydelse i stedet for en standardlevering.
Ekspreslevering
Hvis det ikke kan gå hurtigt nok med at få din vare leveret, kan du vælge en ekspreslevering. Så leverer vi varen allerede næste hverdag, hvis bare du bestiller mandag-torsdag inden kl. 20:00. Prisen for en ekspreslevering kan du se, når du vælger levering næste hverdag.
Leveringstidspunkter
Du har nu mulighed for at bestille et bestemt tidsrum, hvor du ønsker at få dine varer leveret. Der er en begrænset mængde leveringer til hvert tidsrum, så du kan godt opleve, at et bestemt tidsrum er udsolgt. Du vælger tidsrummene når du vælger leveringsdato. Du kan vælge mellem følgende tidsrum:
- Morgen: 07:00 – 12:00
- Middag: 10:00 – 14:00
- Eftermiddag: 12:00 – 17:00
- Aften: 16:30 – 22:00
Det er desværre ikke alle tidsrum, der er tilgængelige hver dag i hele landet. Men tidsrummene er fordelt på hele ugen, så der altid vil være mulighed for at finde et tidsrum, der passer dig.
Leveringstidspunkterne kan kombineres med andre leveringsydelser, for eksempel en indbæring eller en bortskaffelse, men kan ikke kombineres med en montering. Prisen for et leveringstidspunkt kan du se, når du vælger det. Prisen er per levering, så uanset om du skal have 1 eller 5 varer leveret, skal du kun betale for ét leveringstidspunkt. Men hvis dine varer skal leveres på forskellige tidspunkter, skal du altså betale for hvert leveringstidspunkt. Hvis du betaler for et leveringstidspunkt, men din vare ikke når frem i tide, så refunderer vi selvfølgelig det betalte beløb. Du skal blot kontakte os.
Levering til ikke-brofaste øer
Ved bestilling af større varer leverer vi helt til døren på flere ikke-brofaste øer i Danmark. Til de resterende øer leverer vi til færgelejet på fastlandet. Hvis du bor på en af følgende øer, sker leveringen af din vare gennem en lokal fragtmand, og leveringstiden vil derfor blive forlænget med 1 hverdag i forhold til den oplyste leveringsdato:
- 5960, 5970 og 5985 Ærø
- 6720 Fanø
- 7884 Fur
- 8305 Samsø
- 9940 Læsø
Indbæring
Vores varer leveres med emballage, og det er derfor vigtigt, at du lægger 10 cm til produktets dimensioner og sikrer, at varen kan komme frit ind ad f.eks. din hoveddør. Vi pakker desværre ikke varen ud for dig og tager heller ikke emballagen med.
Husk at afdække det område hvor chaufføren skal levere, fx gulve, møbler eller bordplader. Chaufførerne tager ikke deres fodtøj af, grundet arbejdsmiljøsikkerhed. Skader sket grundet manglende afdækning er på eget ansvar.
Har du trapper?
-
For at vi kan nøjes med én mand og bruge vores automatiske sækkevogn, skal du sikre dig, at trappen ikke svinger, og at der er plads til at dreje produktet på et evt. repos.
-
Kældertrapper har sjældent plads til at dreje produktet på det nederste repos, vi anbefaler derfor, at der er to mand med ude til den type opgaver.
- Har du en indvendig trappe af stål, kan vi sagtens bruge vores automatiske sækkevogn. Dette kan vi dog ikke, hvis de er lavet i træ, da sækkevognen vil ødelægge trappen.
Du kan tilkøbe en ekstra mand til indbæring, hvilket koster 449 kr. Tilkøb af to personer koster 1249 kr.
Er du stadig i tvivl om, hvorvidt produktet kan leveres hos dig? Send os endelig en mail med vedhæftede billeder.
Hvis indbæringen ikke kan udføres
Er leveringen ikke mulig grundet forhold hos dig, eller er der ikke nogen til stede på adressen ved ankomst, refunderer vi ikke pengene for indbæring. Du vil opkræves du 199 kr. for en genkørsel af ordren. Er der behov for to mand til dette, vil du blive opkrævet 390 kr.
Montering
Vores dygtige montører er uddannede og certificerede hvidevaremontører. De er ikke autoriserede tømrere, VVS’ere eller elektrikere. De kan derfor tilslutte el, vandtilførsel og afløb – men kan på ingen måde foretage ændringer i eksisterende installationer eller elementer i din husstand.
Vi må desværre ikke montere gasprodukter, og kan derfor heller ikke afmontere dit gamle gasprodukt. Dette må kun foretages af en autoriseret VVS installatør.
Er din el-installation klar til tilslutning?
Vores montører kan tilslutte i en installation, som er afdækket af en membrandåse, der er fastmonteret på din væg eller skab. Det kan vi til både almindelig stikkontakt og membrandåser. Kan vi ikke tilslutte lovligt til din eksisterende installation, kan montøren afvise at installere produktet.
Længden af ledningen kan variere helt ned til 70 cm. Såfremt den medfølgende ledning ikke er lang nok, skal en autoriseret elektriker skifte til en længere ledning – det kan vi ikke gøre for dig.
Vores montører kan ikke fastgøre installationer, forlænge eller afkorte ledninger eller på anden måde ændre i husets eksisterende installation. Dette kræver en autoriseret elektriker.
Specielt for komfurer
-
For at du får den bedste oplevelse med dit nye komfur er det vigtigt, at der er strøm nok til rådighed. Det er desværre ikke nok at tilslutte dit komfur til en stikkontakt med 220V, der skal være til en stikkontakt med en 400V-gruppe og med minimum 13 AMP tilgængelig.
-
Har du haft gaskomfur før, skal du derfor være opmærksom på, at du har ovenstående, ellers skal der laves en ny el-gruppe af en elektriker.
- Kan vi ikke tilslutte lovligt til din eksisterende installation, kan montøren afvise at installere produktet.
Specielt for kogeplader og ovne
-
Alle vores kogeplader og ovne leveres med 1,5 mm tykke ledninger. I et standard el-udtag må der kun monteres én 1,5 mm ledning. Skal du have monteret din ovn sammen med andre produkter, fx en kogeplade, skal der derfor være to udtag.
-
Vi kan ikke tilpasse skabet ift. indretningen af din nye ovn, men tilslutter den til den eksisterende installation og placerer den i det skab, du ønsker.
-
Vi tilslutter kogepladen til din eksisterende elinstallation, og kogepladen lægges løst på din bordplade. Vi har ikke mulighed for at fuge eller lignende mellem kogeplade og bordplade.
-
Kogepladen vil ligge løst med en skridsikker skumfuge klistret på undersiden. Dette sikrer, at kogepladen ligger fast og ikke rokker, men samtidig kan løftes op, hvis du f.eks. skal gøre rent under den.
Skal ledningen føres gennem væg eller skabe?
Vi kan desværre ikke bore eller lave huller i hverken vægge eller skabe, og disse skal derfor være lavet, inden tilslutning er mulig.
Specielt for dit integrerbare produkt
-
Her skal du være opmærksom på, at montøren ikke har mulighed for at fuge, montere skabslåger eller tilpasse skabe.
-
Justeringen af et integrerbart produkt foretages først, når lågen er sat på. Det skyldes, at justeringen gøres i forhold til de øvrige køkkenlåger.
-
Af samme grund justerer montøren ikke fryseskabet, idet han ikke kan vide, hvor langt ind, ud eller op det skal.
Er din vandtilslutning og afløb klar til tilslutning?
Maskiner med vandtilførsel skal monteres til en funktionsdygtig hane. Dvs. at der skal kunne lukkes for vandet der, hvor maskinen er tilsluttet. Det er desværre ikke tilstrækkeligt at kunne lukke for hovedhanen.
Vandhaner kan ofte sætte sig fast, hvis de ikke er blevet åbnet eller lukket længe. Dette skyldes kalk og rust. Hvis dette sker, skal du have en VVS’er ud for at skifte hanen. Kontroller derfor inden besøget af vores montør, om hanen kan åbne og lukke uden problemer. Der skal desuden være en studs beregnet til, at vi kan montere tilløbsslangen, da vi ikke kan foretage ændringer på din nuværende VVS.
Mellem din vandtilslutning og vaskemaskinens placering må der ikke være længere end de ca. 1,5 meter slange, som følger med maskinen.
Du kan tilkøbe længere tilslutnings- og afløbsslanger af vores montør, der tages dog forbehold for, at reservedele kan være udsolgt.
Specielt for opvaskemaskiner
-
Mellem din vandtilslutning og opvaskemaskinens placering må der ikke være længere end de ca. 1,5 meter tilløbsslange, som følger med maskinen. Dette, da man ikke må lave en samling på to slanger, der har konstant vandtryk - det er der netop på opvaskemaskiner.
-
Hvis man har opvaskemaskinen stående længere væk end de 1,5 meter slange, der medfølger, skal der påsættes en hel længde slange uden samlinger.
-
Denne kan/skal påsættes af en autoriseret VVS, da tilløbsslangen på de fleste opvaskemaskiner er påsvejset.
Skal din vaskemaskine og tørretumbler stå oven på hinanden?
Hvis ja, skal der bestilles en ekstra mand til opgaven, da en mand alene ikke kan løfte din eksisterende tørretumbler ned og op igen ved montering.
Hvis monteringen ikke kan udføres
Er montering ikke muligt grundet forhold hos dig, eller er der ikke nogen til stede på adressen ved ankomst, refunderer vi ikke pengene for monteringen. Du vil opkræves 199 kr. for en genkørsel af din ordre, og ved behov for to mand til dette, vil du opkræves 495 kr.
Bemærk: Vi tilbyder desværre ikke montering på ikke-brofaste øer.
Bortskaffelse
Bortskaffelsesydelsen følger din valgte leveringsydelse. Det betyder, at chaufføren henter din vare der, hvor den nye skal leveres.
Ved levering af ny vare til kantsten (standardlevering)
Her skal den gamle vare være afmonteret og sat uden for dit hjem, så chaufføren kan tage den med.
Ved indbæring af ny vare
Her skal den gamle vare være afmonteret og stå klar på gulvplan, så chaufføren kan tage den med.
Husk, at den gamle vare skal kunne transporteres ud af dit hjem med vores automatiske sækkevogn. Du skal derfor sikre dig, at varen kan komme frit ud af fx din hoveddør og lignende, da din gamle vare kan have andre dimensioner end den nye.
Da vi ikke indbærer amerikanerkøleskabe, kan vi desværre heller ikke bære dit gamle ud fra dit hjem. Den skal derfor stå klar udenfor trods indbæring af din nye vare.
Ved montering af ny vare
For at vi kan afmontere din gamle maskine skal eksempelvis køkkenskabets sokkel/liste være fjernet. Tøm meget gerne køkkenskabet, hvor maskinen er tilsluttet, og tøm også meget gerne din skraldespand inden besøg.
Montøren kontakter dig ca. 30 min før besøget, så vent gerne med at tømme fx køle- og fryseskabe, til han ringer. På den måde undgår du, at dine varer skal stå uden køl i længere tid og ligeledes undgår vi, at køleskabet når at afrime, og at der dermed kommer vand i på gulvet.
Sørg for, at eventuelle møbler, kasser og lignende er fjernet, så montøren kan komme til.
Hvis du ikke er klar over, hvor man afbryder strømmen, er det en god ide at få hjælp til at finde evt. kontakter og/eller sikringsskab inden besøg.
For kogeplader gælder, at den skal ligge løst på din bordplade. Vi kan ikke fjerne fuger eller lignende mellem kogeplade og bordplade.
Står din tørretumbler ovenpå en vaskemaskine, er det nødvendigt med 2 montører, da montøren ikke må løfte alene eller med hjælp fra private af forsikringshensyn. Det er derfor nødvendigt, at du enten selv forestår løftet inden besøget eller bestiller en montering med to mand til opgaven.
Da vi ikke monterer køkkenlåger, afmonterer vi heller ikke. Derfor skal lågen på din gamle opvaskemaskine være afmonteret inden besøget.
Da vi desværre ikke må monterer gasprodukter, kan vi heller ikke afmontere dit gamle gasprodukt. Dette må kun foretages af en autoriseret VVS installatør.
Favoritter